Trist statistik fran en mindre trist tripp...


Hej!
Jag ar nu i Georgiens huvudstad Tbilisi dit jag trampat utan att i princip ha nagon karta alls fran den turkiska gransen. Jag tog taget fran Istanbul och till Kars, denna stracka ar den enda jag inte anvandt cykeln for.
Stannar tills imorn da jag drar norrut till bergen mot Ryssland, sedan drar jag till vinregionerna runt Telavi och darefter tillbaka till denna stad for att flyga hem. Cyklar den sista strackan, Landvetter - Boras, den 25/8.

Min resväg. Klicka på kartan för att få upp den i ett fönster där du kan zooma, dra och leka... Tyvarr ar 'Tripadvisor' bara till for folk som gillar huvudstader, badorter eller dylikt och inte riktiga resenarer. Darfor ar de senaste veckornas resande inte sa val utmarkerat.



Turku - Istanbul
Den langsta strackan cyklad utan annat transportmedel an just 'The Yellow Fever'. Farjor bortrakande.

Antal dagar: 54
Antal dagar i sadeln: 40
Antal vilodagar/bakfylledagar/sightseeingdagar/farjedagar: 14
Antal Kilometer: 4458
Kilometer per dag i snitt: 111,5


Resan totalt sett:
Antal dagar: 68
Antal cykeldagar: 48
Antal vilodagar: 19
Antal kilometer: 5082
Hogsta hojd upptrampad: 2054 (Turkiet, innan Posof)
Hogsta hastighet: 67.8 km/h (Granregionen mellan Turkiet och Bulgarien)
Lander mer eller mindre genomtrampade: Sverige, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Slovakien, Ungern, Rumanien, Bulgarien, Turkiet samt Georgien.
Olika fardsatt som cyklen anvant: Farja, Tag, Tunnelbana, Liten Honda samt Turkisk polisbil.
Antal punkteringar: 1
Varmaste temperatur : 38C (Turkiet)
Antal matforgiftningar: 1 (Rumanien)
Antal boter: 1 (Ungern)
Dagar jag betalat for boende: 24
Mest otippade destination: Sunny Beach



Kommentarer
Postat av: Saga

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 14:44:35
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Elsa

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-12 @ 12:04:13
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0