En snabbis i Sunny-Beach...

Hejsan god vanner!

Jag har natt mitt mal, Svarta Havet, vilket egentligen inte har varit sa mycket mer an just ett fysikt mal. Vagen har varit det egentliga malet!

Kartan ar uppdaterad:


Min resväg. Klicka på kartan för att få upp den i ett fönster där du kan zooma, dra och leka...


Jag hade tankt att skriva ett langre inlagg om dagarna da jag plojde ned fran Transylvaniens berg och fram till Bulgariens kust dar jag nu befinner mig, men inget cybercafe i staden har mojlighet att ladda upp bilder och en bildlos reseblogg kanns inte sa kul. Men den berattelsen kommer, antagligen i miten pa veckan som kommer...

Jag ar nu i den ocharmiga staden Sunny-Beach, en helt historilos stad som faktiskt enbart bestar av Hotell, Barer, Discon och allskons skit som turister tycker om. Inga gator har nagra namn, allt ar hotellkomplex med pooler och kontrasten fran det norra Bulgarien ar enorm. Jag pratar svenska for forsta gangen sedan Estland och det blir en hel del pizza, ol och drinkar.

Jag ar kand bland Skandinaverna, dels for cyklingen, men framst for min enorma bonnabranna. Har fatt hora en hel del "Jassa, det ar du som ar han dar cyklisten", "Men halla, det ar ju du med brannan" etc. Jag har t.o.m fatt hora fran folk jag aldrig traffat att det talas om mig och min branna. Herregud!

Vad gor jag da har? Jo, en god van till mig ar har for en vecka och lite sallskap ar aldrig fel da man ska fira att man faktiskt natt fram till resans mal. Svarta Havet! Pga en lang historia sa har jag aven en del i ett dubbelrum pa ett hotell helt gratis. Pool, Nagon som baddar sangen at en och dessutom sa ater jag dem till konkurs vareviga morgon...

Jag har varit har i 2 natter, kom fram i forrgar ganska sa sent, och i morgon sa cyklar jag mot Istanbul.

Min plan har varit att ta en farja fran Ukraina, men den har slutat att ga. Reservplanen, att ta ett containerfartyg fran Burgas har ocksa visat sig svar da skeppet gar tidigast den 10 Augusti och jag vill inte vara stilla sa lange. Reservplanen till Reservplanen, att ta en farja fran Istanbul och till Trabzon har ocksa den gatt i stopet da det visat sig att rederiet konkursat...

Sa, min plan, som det verkar jus nu, ar att cykla till Istanbul pa nagon dag. Fran Istanbul ska jag forsoka fa med mi cykel pa ett tag osterut, antagligen till Kars. Fran Kars sa ska jag cykla in till Georgien och darifran flyga hem tll Sverige nagon gang runt den 20 Augusti. Jag koper min flygbiljett i Istanbul. Anledningen till att jag tar tag ar att jag helt enkelt inte hinner att cykla hela strackan utan att stressa en hel del och Georgien lockar mig mer an Turkiet.

Detta var en trist rapport fran den soliga stranden, nu ska jag ta en pilsner, hitta nagot atbart och sedan kanske ta mig ned till stranden for forsta gangen...

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Daniel Peterson

Läser bloggen din med intresse, ressuget blir skarpare för varje resblogg jag skriver, dock får jag nöja mig med cykling till Öland tillsvidare :P.



Begrunda länkarna jag skickade till dig på facebook, maila om du har några funderingar.

2010-07-31 @ 16:00:38
URL: http://travelaroundtheworld.se
Postat av: Anonym

Grattis till en grym prestation!



Hoppas att resrvplanerna till reservplanerna till reservplanen håller nu då...



Mvh

Kristoffer

2010-08-02 @ 00:08:06
Postat av: Simon

Ulrik!

"You are crrazy! I feel sorrry for you!!!" :-)

Hope you enjoy Georgia and see you soon in Uppsala!

Vi ses,

Simon

2010-08-18 @ 11:02:04
URL: http://www.headingtoistanbul.jimdo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0