1000km sommarlov - Trist statistik



Total distans: 1597 km
Ungefarlig medelhastighet: 21km/h (Varierar valdigt)
Langsta dagsdistans: 213 km (fran en skog ca 120km sydvast om Vilnius och till Bialystok i Polen)
Hogsta hastighet: 56km/h (De slingriga asfaltsvagarna runt Sigulda upprullad, inte trampad)
Lander genomcyklade: Finland (Turku-Helsinki endast), Estland, Lettland, Litauen och Polen.
Dagar totalt: 24
Antal Cykeldagar: 14 (dagar med mindre an 20km raknas ej)
Russinmangd: 1300g
Nya beroenden: Choklad, Glass.
Antal hundjakter: 5st.
Udda boenden: I en nedlagd fabrik i Vilnius, Under ett sorts tak for en marknad i Litauen.
Natter jag betalat for boende: 1.
Natter jag campat/sovit utomus: 2

Harom dagen passerade jag 1000km-strecket, inte for att avstanden betyder sa mycket, men det kandes anda riktigt bra da jag pa den guppiga vagen sag hur cykeldatorn gick fran tre- till fyrsiffrigt. Hade tankt att skriva nagon sorts sammanfattning, men att cykla 60km for att komma till en nationalpark vid den vitrysska gransen lockar mer. Ska ta en heldag i Krakow till att plita ned nagot bra.

Hur som helst; Att jag inte skriver har betyder att jag har det bra.

Tusen kilometer just passerat. Pa pa vag in i Litauen. Tummen upp!

At nagon sugen pa att dricka ol i Krakow eller vandra i Tatrasbergen mellan Polen och Slovakien sa hor av Er, jag ar dar i den kommande helgen, men jag ar flexibel av mig. Det blir en budgetresa pa max en vecka och ingen speciell utrustning behovs mer an ett ar skona skor!

Kartan ar uppdaterad:

Min resväg. Klicka på kartan för att få upp den i ett fönster där du kan zooma, dra och leka...

Kommentarer
Postat av: Josefine Kusin

Kul med lite statistik! Helskotta vad russin du sätter i dig! Haha!

2010-06-29 @ 11:11:32
Postat av: LiNDA

Imponerande! :)

2010-06-29 @ 13:09:22
Postat av: Ann

Tummen upp för Dig Ulrik! Ta det lugnt i Krakow och passa på att turista....... Kram, kram.

PS. Hur blir magen av alla russin??

2010-06-29 @ 17:55:02
Postat av: Kryckan

Imponerad av dig! :)

2010-06-29 @ 18:40:46
Postat av: Linus

EA å PK brygger druvjos i din lghnhet.

Trevlig fortsatt resa!! Fränt!

2010-07-01 @ 12:56:57
Postat av: moster (den allra bästa)

Hej bästa gudson! Nu äntligen har jag fått lite koll på vad du har gett dig in i! Jag är stolt över dig. 100 mil på några dagar, det gör jag inte på en säsong. Du kan vara lugn över din lägenhet. Du bor ju granne med Unos arbetskamrats faster..... Visste du inte det? Ha ha. Ha det så bra, men du missar ju Svenljunga Marten på fredag. Tråkigt va? Kram på dig från oss i Kinnarumma.



2010-07-03 @ 13:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0