Biljetter bokas, Boende arrangeras. Punkt.

Nu börjar det närma sig, både i dagar och förberedelser. Jag har aldrig lagt ned så här mycket tid på förberedelser inför någon annan resa, och då är jag inte på långa vägar klar ännu...

Jag har köpt en utav två biljetter som krävs, jag skall ta båten till Turku (Åbo på Svenska, finns det något löjligare än översatta ortsnamn?). Från Turku ska jag cykla till Helsinki (Ja, Helsingfors på Svenska...) med en övernattning på vägen. Förhoppningsvis så rullar jag in i Finlands Huvudstad på eftermiddagen av min 25-årsdag, eller så får den firas med en fetingpunka i nåt surträskt längs vägen...

På tal om övernattningar så har det gått över förväntan, och då har jag inte ens behövt trampa ett enda tramp. I Stockholm ska jag bo hos en fin vän som jag förövrigt träffade i Uganda. I Turku ska jag bo hos 4 rediga finska karlar från Couchsurfing, Längs vägen till Helsinki blir det antagligen till att fri-tälta och väl framme i huvudstaden så ska jag sova hos en bekant från Roskilde festival 2009. Tallinn-boendet är fixat, även det via Couchsurfing.

I Tallinn så har jag även fått nys om en schysst punkfestival, med Estniska band, som jag måste kolla in. Jag menar; Vem kan motstå band som "Psychoterror", "ÖÖKÜLM" eller "Varuväljapääs". Här ska Myspaces komma till sin rätt! Reccensioner kommer, dock ej med tyngden på texterna...

På materialfronten har det hänt en hel del...

Yeah
Numera sitter Mrs. Surly fram på cykeln, medans Herr Logo får utsikt över mina skinkor i trikå. Pakethållarna alltså.

Väskorna har anlänt och sitter nu fint på sidorna av hållarna. Mindre väskor fram, större bak.

Jag har fått en sponsor som kommer att sponsra mig med riktigt snygga och trendriktiga design-T-shirts. Mer om detta i nästa inlägg...

Medicinlådan är packad och diverse hästpiller från Afrika åker med, bredvid kompresser och tandtråd.

Massa smågrejer är inköpta; Muttrar, Cykeldator, Vattenflaska mm.

Jepp
En hel del småsaker har tillverkats, T.ex. små fiffiga trattar till bensinköket och en förminskning av liggunderlaget för att göra ekipaget mindre brett.
Än så är det dock en hel del kvar, saker som ni inte orkar läsa om och som jag inte orkar skriva om...

Hej så länge, som man brukar säga...

Kommentarer
Postat av: Storkusin

Kul blogg!! Hoppas du hittar ett par internetcafén på vägen så du hinner blogga också. Hoppas på många inlägg med "dagens outfit" och bilder på dagens mat! :-)



Kram från kuss i Lerum

2010-05-10 @ 22:48:36
Postat av: Catarina

Har du bestämt mått på påsen ännu?

2010-05-16 @ 15:47:32
URL: http://knuffodragen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0