Nördfasen

Nu börjar man att komma in i nördfasen. Allt ska läsas, kluras på och inte minst pratas om. Eller tjatas om beroende på vem du frågar.

Huvudet är fullt av Baltvägar, Däckdimensioner och Kartskalor. Ständigt byts gamla ideér mot nya;
Vilken väg bör man cykla för att se Bisonoxar i Polen?
Ska man ha med sig en tratt för bensinen till köket ned i flaskan?
Ska man lära sig bugga innan färjeturen?
Bör man ha försäkring?
Ska man cykla med hjälm?
Pulverkaffe eller kaffekanna?
Kan man lyckas korsa någon festival?
Ska man fixa vissa valutor i förhand?

Varje svar innebär två nya frågor.

Har under denna helgen funderat på att börja resan i Turku (Åbo) för att sedan cykla till Helsinki och därifrån ta båten till Tallinn. Det blir tärningen som får avgöra detta då jag om någon dag skall införskaffa min biljett.

Testing


Badrummet i ettan har blivigt ett reselitteratursbibliotek vid namn "Tryckeriet". Min hall dubblerar som verstad, balkongen som garage.

Nyss kom jag in ifrån uteplatsen där jag provkokade vatten på mitt nya bensinkök. Det brann likt en syndare i skärselden.

Igår skruvade jag på min bakpakethållare, Mr. Logo, och imorgon ska jag sätta på Mrs. Surly framifrån. Jag har laddad upp med ett gäng riktigt fräna svordommar inför monteringen...

balkongSnake
däckToa
RöraVajer

Kommentarer
Postat av: Ann

Hahahahahaha........



Du får ta kontakt med din fabbe så får han fixa ett par ordentligt vadderade brallor till dig!

2010-05-06 @ 07:23:41
Postat av: Hans

Om du vill se vilda bisonoxar i Bialowieza sa vet jag exakt var du ska sta!

2010-05-26 @ 21:40:38
URL: http://hanscyklar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0